SABMedia, voor het beste Local Store Marketing rendement

Wat is Local Store Marketing en waarom is het zo belangrijk?

Vroeger ging je even naar de bakker, maakte een praatje over de wedstrijd van afgelopen zaterdag en je (klein)kind kreeg een koekje. Nu noemen we dit Local Store Marketing (LSM) en is de bakker een Local Hero. Hoe tijden veranderen.

Het is tegenwoordig een uitdaging om je als lokale ondernemer onderscheiden. Daar kan SABMedia je bij helpen.

Om even terug te komen op de eerder genoemde bakker en het bekende koekje. Dit gebaar zorgt voor een reeks aan acties. Zoals:

  • Klantenbinding, je (klein)kind wil graag mee boodschappen doen, mits je langs DIE bakker gaat;
  • Bijverkoop, het koekje smaakt naar meer;
  • Feedback, de bakker krijgt direct te horen wat er wel of niet lekker is;

Een Lokale strategie als aanvulling op een landelijke campagne

Tegenwoordig zijn er steeds meer franchiseketens en samenwerkingsvormen, die zich sterk positioneren door een gelijke uitstraling in alle winkels toe te passen. Een positief gevolg is dat je als winkel herkenbaar bent en geassocieerd wordt met de goede naam. Bij Bakker Bart weet je wat het assortiment is en wat de kwaliteit is. Nadeel kan zijn dat kansen op lokaal niveau minder goed benut worden.

Door LSM in te zetten, zelfstandig of als verlengstuk van de landelijk marketing, speel je optimaal in op de mogelijkheden die er regionaal zijn met als doel een nog sterkere klantbeleving, meer sales en traffic en dus een hogere omzet.

Inschrijven Nieuwsbrief