Lokale marketing

De SABMedia bijdrage: lokaal marketing advies omzetten naar concrete daden

We hebben een lokaal marketing advies uitgebracht en samen met jou een succesvol Local Store Marketing plan opgezet. Nu gaan we het uitvoeren. Drukwerk moet opgemaakt en gedrukt worden, plaatsingen gereserveerd, postcodes uitgezocht etc. etc. er komt namelijk nogal wat bij kijken.

Ontzorgen en regelen

Door onze uitgebreide ervaring en contacten met leveranciers kennen wij de weg, ook de soms ogenschijnlijk doodlopende straatjes. Neem bijvoorbeeld buitenreclame, elk woonplaats valt onder een gemeente, logisch, maar niet elke gemeente heeft dezelfde regels, onlogisch. Voor ons is het misschien ook niet altijd logisch maar we zijn er van op de hoogte en komen met alternatieven. Als we geen driehoekborden mogen gebruiken, adopteren we toch een rotonde voor je?

Lokaal in beeld zijn werkt

Om meteen een vooroordeel weg te nemen: groter is niet altijd beter. Zo hoeft media niet alleen nationaal of regionaal ingezet te worden, maar werkt juist erg goed lokaal. En dan hebben we het niet alleen over buitenreclame, maar over tal van lokale media: advertenties in regionale kranten en huis-aan-huis bladen, online media inzet of sponsoring van lokale activiteiten. We weten precies wat de juiste middelen zijn voor welke boodschap. We noemen onszelf niet voor niets: dé local store marketeer! Wilt u lokaal adverteren? SABMedia is uw specialist in lokale media inzet!

Wij bieden onder andere de volgende mogelijkheden aan:

  • Buitenreclame; denk hierbij aan driehoeksborden, abri’s, rotondes, lantaarnpaal reclame etc.;
  • Mobiele Marketing; de daadwerkelijk rijdende reclame zoals bussen, promo bikes etc. Niet te verwarren met Mobile marketing;
  • Regionale kranten; uitermate geschikt voor een advertentie maar denk ook eens aan free publicity;
  • Lokale bioscoopreclame; dit is een mooie manier om een sfeerimpressie van je bedrijf te geven;
  • Lokale televisie & radio; deze media kan je inzetten voor zowel een actuele boodschap, een aanbieding, als wel voor algemene vergroting van je naamsbekendheid;
  • Location based advertising (LBA); adverteren via smartphones op basis van GPS gegevens, zo kan je op maat gesneden advertenties op de juiste plaats op het juiste moment versturen.
  • Promotiemedewerkers; een persoonlijk contactmoment met je doelgroep waarbij de consument een voorproefje krijgt van je product.

En voor deze en meer middelen helpen wij je van creatie tot productie tot plaatsing.