Location Based Advertising

Location Based Advertising is een betrekkelijke nieuw medium. Op basis van de locatie van een consumenten is het mogelijk om hen op basis van GPS-coördinaten boodschappen aan te bieden. Stel je loopt langs een boekenwinkel, op dat moment ontvang je van die specifieke winkel een berichtje op je smartphone met een leuke attentie of aanbieding. Grote kans dat de boodschap gelezen wordt, wat de kans dat je even binnenloopt aanzienlijk toeneemt. En deze mogelijkheden zijn bijna oneindig en heel specifiek in te zetten. Een berichtje van een sportschool als je in de buurt van een McDonalds komt? Bij mooi weer een watertandend lekker berichtje van de ijssalon in de buurt? Allemaal mogelijk. Doordat de boodschap zo relevant is, op waar jij je op dat moment begeeft, wordt hij ook beter opgenomen en is het effect groter.

Hoe relevanter hoe meer impact

Diverse onderzoeken tonen elke keer opnieuw aan dat hoe beter een boodschap van toepassing is op wat je op dat moment aan het doen bent, hoe beter en positiever hij ontvangen wordt. Als je opzoek bent naar een vakantiebestemming, ervaar je de internet reclames van Sunweb als prettig. SABMedia helpt je om de relevantie te vergroten. Door goed te kijken naar de boodschap, de locatie van je doelgroep en het in te zetten medium.

Maar hoe pak je Location Based Advertising aan?

Bel ons. Dan gaan we samen om te tafel zitten om de kijken wat de mogelijkheden. Het pure maatwerk maakt het zo leuk om er per vestiging mee te spelen en de resultaten te zien.