Online marketing wordt steeds meer Mobile Marketing

Online Marketing wordt steeds meer Mobile Marketing

Op zich al een trend die langer aan de gang is maar ook niet meer lijkt te stoppen. Uit menig onderzoek blijkt steeds weer dat mensen liever de partner inruilen dan de smartphone. Zorgelijk? Absoluut. Een kans? Ook! Je kijkt niet meer naar buiten of het regent, nee, je kijkt op je app. Een mooie kans om je regenlaarzen in een banner onder de aandacht te brengen. En door de GPS tracking komt deze banner alleen naar voren bij mensen waar het ook, of binnenkort, regent. Super effectief en relevant.

Social Media, groepen verschuiven maar aantallen blijven gelijk

Ook weer in de marketingvoorspellingen voor 2016 neemt social media een grote rol in. Al zien we op dit moment een verschuiving van de jongere doelgroep van Facebook naar Instagram en SnapChat, het totaal aantal mensen op social medfia blijft nog steeds groeien. Bij adverteren op social media zijn er verschillende metingen mogelijk. Aan de hand van je doelstelling kan het aantal views het belangrijkste zijn of juist de betrokkenheid op de pagina. Deel en win acties gaan simpelweg om het zoveel mogelijk mensen bereiken, vergelijk het met schieten met hagel. Een andere aanpak is een menig vragen. Welke nieuwe pizza zie jij het liefst bij NewYork Pizza op de kaart komen?

Wat kan een app toevoegen aan je merk?

Het gebruik van de smartphone draait om apps. In de VS werd in 2015 bijvoorbeeld 80 procent van de tijd op de smartphone besteed via apps. Het is dan ook niet vreemd dat er een bak aan apps wordt aangeboden. Maar de vraag is: hoe richt je je online marketingstrategie in om in deze jungle aan apps nog steeds je doelgroep optimaal te bereiken? Met de keuze uit meer dan 2,6 miljoen apps kun je je afvragen of elke app daadwerkelijk iets toevoegt. Gemiddeld staan er 64 apps op een smartphone maar verder filterend blijken er maar zo’n 12 elke dag gebruikt te worden. Wat is dan voor jouw merk beste aanpak? Een eigen app lanceren, ga je voor zichtbaarheid via populaire apps of een combinatie hiervan? Om de juiste beslissing te nemen is het belangrijk om je doel en doelgroep te bepalen. Dat hoef je niet alleen te doen, wij helpen je daar graag bij.

Bij SABMedia volgen we alle media ontwikkelingen natuurlijk op de voet en zien wij ook de groei van online advertising in de media en middelenmix. Dit betekent ook dat wij bij elke campagne die we voor klanten opzetten, kijken naar de online mogelijkheden, ook zeker op lokaal gebied. Of het nu om mobiel adverteren gaat, programmatic advertising, mobiele apps of gewoon een simpele winactie op Facebook, je kunt ook daarvoor bij ons terecht.

Inschrijven Nieuwsbrief