Hoe zorgt Google zelf voor een betere vindbaarheid?!

7 november 2017

Deze vraag zorgde ervoor dat we naar Naarden gingen en wel naar SABMedia. Zij zijn gevestigd in het verzamelpand In the Mood aan de Rubberstraat in. Aldaar worden wij vriendelijk verwelkomt door Niels Rehe, de oprichter van SABMedia.

“Ja, deze opdracht voor Google was wel een hele bijzondere!” aldus Niels terwijl hij ons voorgaat naar het kantoor. Nadat we een korte rondleiding gehad hebben en zijn gaan zitten, vervolgt Niels:” Google biedt ondernemers gratis online coaching aan in de Digitale Werkplaats. Ze verzorgen daar workshop over hoe je de vindbaarheid online vergoot, hoe ga je om met social media etc. Elke keer kiezen ze een nieuw plaats uit waar ze de workshops geven. Bureau voor Reuring, een communicatieadviesbureau waar wij veel mee samenwerken, verzorgt het concept, de venue, aankleding, pers etc. en zij schakelen ons in om via offline buitenreclame bekendheid te geven aan de Digitale Werkplaats en men zich inschrijft voor de workshops. Wij deden dit bijvoorbeeld al in Den Haag en in Rotterdam.”

Pop-up store aan de Prinsengracht

Nu heeft Google voor een meer permanente locatie gekozen. Vanaf 20 oktober tot eind december heeft Google een Digitale Werkplaats in hartje Amsterdam en wel aan de Prinsengracht. “Een schitterend locatie en de eerste eigen Digitale Werkplaats die geheel in eigen stijl aangekleed kom worden. Deze primeur verdiende ook wel wat bijzonders qua buitenreclame,” vertelt Niels terwijl hij enkele foto’s laat zien.

Complete campagne voor optimaal effect

En bijzonder is het! De tramhalte aan de Weteringsschans is verbouwd en heeft een niet te missen 3D-signing op het dak. De opvallende pijl geeft de richting van de werkplaats aan. Daarnaast zet Google een lokale Abri-campagne in gericht op het centrum van Amsterdam.  De totaal bestickerde Tram maakt de campagne compleet. “Dit was een fantastisch project om aan mee te werken. Het laat zien dat lokale marketing voor elk bedrijf belangrijk is. Of je nu een multinational bent of een zelfstandige ondernemer. Samen met onze partners, zoals in dit geval Bureau voor Reuring, De Media Balie en JCDecaux, kunnen wij iedereen helpen goed vindbaar te zijn ” sluit Niels het prettige gesprek af. En voor wie de volgende campagne is en wat die inhoudt? Wie zal het zeggen maar zoals wij Niels en SABMedia nu hebben leren kennen kan het niet anders dan net zo succesvol zijn als deze Google-campagne.

 – einde bericht –

Noot voor de redactie (niet voor publicatie): Voor meer informatie en hoge resolutie beeldmateriaal kunt u contact opnemen met SABMedia op 035 – 2014 797 of via info@sabmedia.nl Aanvullende informatie over SABMedia (publicatie toegestaan): SABMedia is de lokale marketingexpert. Wat dit inhoudt? Wij weten welke middelen er nodig zijn om een boodschap het beste bij de doelgroep te krijgen. Wij kennen de vele mogelijkheden en hebben de contacten om een eigen lokale marketingplan het meeste rendement op te laten leveren. En we zijn daar –om maar eens heel onbescheiden te zijn- gewoon goed in. Al jaren.

Inschrijven Nieuwsbrief