Lokale televisie en radio reclame

Lokale televisie en radiozenders: groot bereik en gericht inzetbaar

Lokale televisie en radiozenders als RTV Noord-Holland, AT5 of Omroep Friesland zijn onmisbaar voor de desbetreffende regio. Op al deze zenders is het mogelijk om specifiek lokaal te adverteren. Middenin je doelgroep en te horen of te zien in je regio. Aanzienlijk minder kostbaar dan een landelijke TV of radiocampagne maar veel effectiever om je lokale boodschap over te brengen.

Veel kijkers/ luisteraars van de lokale televisie en radiozenders zetten deze heel bewust aan. Uiteraard om op de hoogte te blijven van het nieuws in de regio maar ook voor een specifieke presentator. Zeker radioluisteraars zijn vaak trouw aan een zender. Hierdoor is de relevantie met je Local Store Marketing, veel groter. Ongeveer 85% van de Nederlanders luistert naar de radio. En dat maar liefst gemiddeld bijna 3 uur per dag!

Herhalen, herhalen, herhalen, herhalen, herhalen

Dat dit de kracht is van elke reclamecampagne, dat is wel bekend. Daarom is zeker adverteren op een lokale radiozender zo krachtig. Voor en na elke nieuwsuitzending komt weer je advertentie voorbij. Extra sterk wordt het als je de commercial verdeelt in 2 delen: eerst de uitgebreidere boodschap en vervolgens nog een keer kort de essentie.

Elke seconde telt

Radiocommercials koop je in per seconde en per hoeveelheid spots ( keren dat je te horen bent). Een gemiddelde commercial duurt 15 seconden. Dat lijkt langer dan het is. Vaak ben je geneigd teveel te willen vertellen. Zoals wel vaker geldt dus ook hier: less is moren. Wil je zelf eens proberen hoeveel je in 15 seconden kunt vertellen? Vul dan je tekst in op de site vanĀ  Debatrix. De tool rekent uit hoeveel seconden ervoor nodig zijn. Maar uiteraard helpen wij je ook graag met het schrijven van een effectieve tekst.

Licht uit en spot aan

Maar hoe maak je nu de daadwerkelijke commercial? Laat dat maar aan ons over. Wij hebben de kennis en partners in huis om de complete productie voor je te verzorgen. In overleg gaan we op zoek naar DE stem die het beste bij je merk en de boodschap past.

Onderstaand spot hebben we geproduceerd ter promotie van de Agro Techniek beurs die in Assen werd gehouden. De spot is 145 keer te horen geweest op RTV Oost:

En voor de winactie van Mazda Dealer Cluistra maakte wij deze commercial. Deze was te horen op RTV Utrecht:

Kortom, de voordelen van Adverteren op lokale televisie en radiozenders zijn:

  • Geen zapmedium, dus lange luistertijden;
  • Groot loyaal bereik;
  • Snel veel contactmomenten met de doelgroep;
  • Relatief lage productie- en uitzendkosten;
  • Snel inzetbaar en flexibel.

Inschrijven Nieuwsbrief