Je bent hier:

Een doordachte mediastrategie opzetten

Een doordachte mediastrategie vormt de basis van elke succesvolle marketingcampagne. Het gaat hierbij niet alleen om het kiezen van de juiste communicatiemiddelen, maar ook om de perfecte timing, een heldere boodschap en een goede aansluiting op je doelstellingen. Zo’n strategie is onmisbaar wanneer je op zoek bent naar effectief bereik en een blijvende impact op je doelgroep.

Waarom een mediastrategie onmisbaar is

Een goede mediastrategie begint met een grondige analyse van je merk, je doelgroep en je positionering. Op basis van deze informatie bepaal je welke kanalen het meest geschikt zijn, hoe je de boodschap verwoordt en op welk moment je die boodschap overbrengt. Door deze elementen samen te brengen, zorg je niet alleen voor herkenbaarheid en een consistente uitstraling, maar ook voor meetbare resultaten en een optimaal rendement op je investering.

SABMedia als full service mediabureau

Bij SABMedia geloven we dat een integrale aanpak het verschil maakt. Als full service mediabureau kunnen we je ondersteunen bij elke stap van het proces: van het formuleren van doelen tot het realiseren van creatieve concepten en het analyseren van de behaalde resultaten. Onze jarenlange ervaring, gecombineerd met een team van specialisten, stelt ons in staat om zowel online als offline de beste mediamiddelen te selecteren en uit te rollen. Zo hoef jij je geen zorgen te maken over het overzicht of de coördinatie van verschillende disciplines.

Altijd maatwerk

Geen enkel bedrijf is hetzelfde en dus vraagt elke mediastrategie om maatwerk. Bij SABMedia luisteren we naar wat voor jou belangrijk is en vertalen we dat naar een krachtige, geïntegreerde aanpak. Of het nu gaat om het vergroten van naamsbekendheid, het verhogen van je omzet, een promotie van een nieuw product of het veroveren van een nieuwe markt, wij zorgen voor een media-inzet die past bij jouw ambities en budget.

Klaar om aan de slag te gaan?

Ben je toe aan een mediastrategie die écht impact maakt? Neem dan contact met ons op. We bespreken graag in een persoonlijk gesprek wat SABMedia voor jouw bedrijf kan betekenen. Laat ons de regie nemen over jouw reclame- en mediaplannen, zodat jij je kunt richten op wat je het liefst en het best doet: ondernemen!

Onze werkwijze in 5 stappen

1. Analyse & doelbepaling

Samen brengen we jouw bedrijfsdoelstellingen, doelgroep en huidige marktpositie in kaart. We kijken naar de kansen en uitdagingen, zodat we precies weten waar de focus moet liggen.

2. Strategie & concept:

We ontwikkelen vervolgens een mediastrategie die aansluit bij jouw doelen en merkidentiteit. Denk aan de keuze tussen online en offline media, de verdeling van het budget en de inzet van creatieve campagnes.

3. Planning & inkoop:

Het plannen van uitzendtijden, het inkopen van advertentieruimte en het inrichten van online campagnes vragen om een nauwkeurige aanpak. Dankzij onze ervaring en netwerk kunnen we dit efficiënt en voordelig voor je regelen.

4. Creatie & uitvoering

Je hebt de keuze om zelf je creaties aan te leveren, op basis van de door ons aangeleverde specificaties. Of onze experts op het gebied van vormgeving, tekst en content creëren daarna alle benodigde middelen, zoals banners, radiospots of drukwerk. We zorgen dat elke uiting naadloos aansluit bij de huisstijl van je bedrijf en de boodschap van je campagne.

5. Evaluatie

Evaluatie van de campagne is een cruciale stap om te bepalen of de ingezette strategie en middelen hun vruchten hebben afgeworpen. Daar hebben we elkaar bij nodig. Door na afloop van een campagne of actieperiode de resultaten te analyseren, krijgen we inzicht in wat goed werkte en waar nog ruimte voor verbetering is. Deze informatie gebruik je vervolgens om de volgende campagne beter af te stemmen op je doelstellingen en doelgroep. Met een duidelijke evaluatie voorkom je dat je keer op keer opnieuw het wiel moet uitvinden en leg je een stevige basis voor toekomstige succes.Samen bespreken we de resultaten van je campagne. Zijn er online campagnes, dan kunnen we op elk gewenst moment de campagne optimaliseren.

Wie zijn wij?

Denk aan SABMedia als een extern marketingteam dat in feite onderdeel wordt van jouw eigen organisatie. Ons team bestaat uit gedreven, productieve en enthousiaste specialisten in diverse mediavormen. Met onze kennis en ervaring blijven we de concurrentie altijd een stap voor en helpen we elk bedrijf – inclusief dat van jou – om beter te worden. Zo maak je adverteren en reclame een stuk eenvoudiger én effectiever.

Hoe kunnen wij jou helpen?

Of je nu wilt adverteren op nationaal niveau of je juist wilt richten op een lokale markt, we staan klaar om jouw plannen en dromen te realiseren. Samen met jou vinden we de beste mediamix, pakken we de uitvoering professioneel op en zorgen we voor een ijzersterke campagne die jouw doelgroep raakt.

Benieuwd hoe wij jou verder kunnen helpen? Neem contact met ons op en ontdek wat SABMedia voor jouw bedrijf kan betekenen!

Samen aan de slag?

Zullen we eens afspreken?