• Aanvulling op de eigen expertise
• Ontzorging
• Ad hoc inzetbaar
• Onafhankelijk advies
De voordelen van SABMedia als extra collega
“Voor welke branches werken jullie?”. Die vraag krijgen we geregeld. Uiteraard niet zo vreemd want veel bedrijven specialiseren zich in een branche. Wij doen dat juist niet. Of je nu een campagne voor de nieuwste Mazda verzorgt of een vacaturecampagne voor de Jumbo, het doel is altijd hetzelfde: de doelgroep bereiken. Het onderscheidt zit hem in de stap ervoor.
Als we met een bureau samenwerken is er al een plan en voorkennis. Bij een franchise-gever zijn er richtlijnen en verzorgingsgebieden. Werken we echter voor een lokale ondernemer, dan vertrouwen ze juist op ons. Dat vereist een andere aanpak.
SABMedia vervult verschillende functies in de samenwerking met bureaus. Afhankelijk van de specialiteit van het bureau verzorgen we het hele mediaplan of een gedeelte. Wij zijn hierin een aanvulling op de al aanwezige kennis.
Belangrijkste is dat wij werk uit handen nemen. Zoals wij wel eens zeggen: “Gooi maar over de schutting. Wij regelen het verder wel!”. Dit geeft ze de ruimte om verder te gaan met het eigen werk.
Als partner van franchise-gevers vervullen we verschillende rollen. Voor sommige, zoals Domino’s Pizza en FEBO, regelen we de media-inzet voor lokale ondersteuning. De landelijke campagnes verzorgt het hoofdkantoor zelf. Een andere franchisegever, MHK, vraagt bij ons alleen het buitenreclame-gedeelte aan. Wat de vraag ook is, onze inzet is altijd in overeenstemming met het hoofdkantoor.
Het in lijn blijven met de richtlijnen van het hoofdkantoor is essentieel. De franchiseformule heeft niet voor niets zijn succes bewezen. Het laatste wat je dan wilt is dat er op eigen houtje met een huisstijl omgegaan wordt.
Werken met een lokale, zelfstandige ondernemer is een leuk vak apart! Zij hebben met passie een bedrijf opgericht omdat ze ergens goed in zijn. Bijvoorbeeld de lekkerste recepten bereiden, Restaurant Faulk, als beste huizen kopen/ verkopen, MetCarien en Ellen Mouthaan of de mooiste meubels verkopen, Home Island Interiors. Hier blinken ze stuk voor stuk in uit. Echter, reclame maken is een ander vak. Dat vak verstaan wij juist weer heel goed!
Meest gehoorde reden is ook dat het geen prioriteit heeft. Een klant die binnenkomt lopen heeft altijd voorrang. Daarom nemen wij het over. Wij zorgen voor de planning en houden de agenda in de gaten. Van creatie tot productie tot media-inkoop; wij nemen het hele traject uit handen.
Onder landelijk verstaan we campagnes die over Nederland verspreidt ingezet worden. Want op lokaal niveau werken we ook voor opdrachtgevers door het hele land. Dit is echter van een andere order. Voor deze campagnes zetten we veel middelen in verspreid in om een zo groot mogelijke doelgroep te bereiken. Bijvoorbeeld alle thuis-koks die houden van restaurantwaardig vlees thuis, The Meatlover. Of iedereen die twijfelt over zijn ziektekostenverzekering, Zorgkiezer.
Ook bij deze campagnes is het essentieel om de middelen gericht in te zetten. Niet willekeurig het budget opmaken maar echt kijken waar de doelgroep zich bevindt en hoe je die aanspreekt.
Voor wie hebben we dit ingezet
Bureau's
Hoezo werkt SABMedia, een media- en communicatiebureau, samen met andere soortgelijke bureaus…
Lokaal
Een eigen onderneming begin je vanuit en passie, gedrevenheid. Omdat je iets anders kan …
Landelijk
Landelijke dekking creëren is makkelijk, maar hoe bereik je daarbinnen effectief je doelgroep…