Bisoscoopreclame

Lokale bioscoopreclame

En de Oscar gaat naar… Zeg nou zelf, wie wil er nou niet zijn of haar merk terug zien op het grote doek? Het kan echt! Bioscoopreclame is allang niet alleen maar landelijk in te zetten, maar ook regionaal en zelfs lokaal. Per stad en zelfs per bioscoop is het mogelijk om doelgroepen specifiek te bereiken. Met de (klein)kinderen in de voorjaarsvakantie naar Race naar de Maan in Hilversum? Voordat de film begint, zie je de videoreclame voor kinderrestaurant Leuk! uit Bussum voorbijkomen. Lokale bioscoopreclame voor een internationale film, een mooi voorbeeld van Local Store Marketing.

Ruimte om je van je beste kant te laten zien

In verhouding tot print media, heb je tijdens een video letterlijk de mogelijkheid om meer te laten zien. De omgeving, het interieur, je personeel etc. je kan een sfeerimpressie geven. Kortom er is meer mogelijk dan je denkt met lokale bioscoopreclame. Bij SABMedia hebben wij de kennis in huis om dit voor je te verzorgen. Hieronder zie je de bioscoopreclame zoals Allsafe deze inzet. Voor elke net geopende vestiging, zetten zij een jaar lang een commercial in.

Bioscoopcijfers 2019

Op 7 januari 2020 presenteerden Filmdistributeurs Nederland (FDN) en de Nederlandse Vereniging van Bioscopen en Filmtheaters (NVBF), de cijfers over 2019. Deze laten een hele positieve trend zien. Zo steeg het aantal bezoeken steeg met 6,5 procent en de omzet met 11,3 procent. Het zou geen film onderzoek zijn, als alle gegevens niet in een video verwerkt waren: 2019 in 90 seconden

Inschrijven Nieuwsbrief