Busreclame

Busreclame, ga voor het WOW effect!

Als onderdeel van je mobiele marketing kan je niet om busreclame heen, tenminste wat ons betreft. Er zijn verschillende vormen beschikbaar, van “slechts” een achterklep tot het beletteren van een hele bus, voor het WOW effect. Aan de hand van je doelstelling adviseren wij je wat de beste optie is. Want los van de plaats van de uiting heb je te maken met gemeentelijke voorschriften. In sommige gemeentes mogen geen achterkanten ingezet worden. Uiteraard weten wij exact wat waar is toegestaan. Een andere factor die wij meenemen in ons advies is het gebied. Zo werkt de inzet van busreclame in ’t Gooi bijvoorbeeld erg goed, het is een mooi compact gebied waarbij de bussen overwegend binnen de bebouwde kom rijden, dus langzaam. Idem dito voor stadsbussen.

Actiematig adverteren

Voor een kortlopende campagne adviseren wij doorgaans om voor een achterklep te gaan. Dit betekend een kleinere uiting wat we weer compenseren door meerdere bussen in te zetten. Zo is de kans groot dat de uiting gezien wordt en een actie triggert.

Busreclame achterklep

Naamsbekendheid vergoten

Ligt je focus meer op het vergroten van je naamsbekendheid, dan raden wij je aan een stapje groter te gaan. Zoals een hele bus of de gehele achterzijde. Hierbij zijn minder bussen nodig om je doel te bereiken. De grootste kostenpost is het maken en bevestigen van het stickermateriaal, vandaar dat het bij een hele bus of achterzijde, raadzaam is een langer periode te kiezen.

Busreclame achterzijde