Je bent hier:

Buitenreclame

Buitenreclame kan je niet wegklikken!

Buitenreclame kun je niet wegklikken. Voorbijgangers kunnen er niet omheen. Daardoor werkt het goed voor jouw boodschap. Denk aan reclamemasten op stations of aan de doorlopende weg, driehoeksborden in stadscentra of een abri bij een bushalte. SABMedia denkt met de klant mee welke combinatie van middelen het best gaat werken om de boodschap bij de juiste doelgroep krijgen. Wij hebben inzicht in alle buitenreclame netwerken in Nederland en kunnen de klant daardoor snel van een goed advies voorzien. Zo weet je zeker dat je budget goed wordt besteed.

Wat meer over buitenreclame algemeen

Buitenreclame is een krachtig marketingmiddel waarmee je opvalt in het straatbeeld. Of het nu gaat om een grote reclamemast langs de snelweg of een abri bij een bushalte: je boodschap wordt gezien. Bewust of onbewust. En dat is precies de bedoeling.

In een wereld vol digitale prikkels is het fijn om een medium te hebben dat niet weg te klikken is. Buitenreclame is altijd aanwezig, 24 uur per dag, op plekken waar mensen zich bewegen. Van forenzen tot winkelend publiek, iedereen komt er dagelijks mee in aanraking. Daardoor is het een bewezen effectieve manier om jouw merk, product of actie onder de aandacht te brengen.

Bij SABMedia weten we precies hoe je buitenreclame het beste inzet. We adviseren je over de juiste mix van middelen, afgestemd op jouw doelgroep, locatie en budget. Of je nu landelijk wilt adverteren of lokaal zichtbaar wilt zijn: wij regelen het van A tot Z.

SABMedia heeft al meer dan 14 jaar ervaring in buitenreclame en honderden adverteerders gingen je al voor. We merken dan ook dat adverteerders ons steeds weer weten te vinden. Buitenreclame werkt! Wij zijn trots dat wij onze adverteerder elke keer weer blij kunnen maken en voorzien van de beste buitenreclame adviezen.

Buitenreclame

Wat is buitenreclame?

Buitenreclame, ook wel Out of Home advertising (OOH) genoemd, omvat alle reclame-uitingen die je in de openbare ruimte ziet. Het doel is om visueel aanwezig te zijn op drukbezochte plekken. Het bereik is enorm, net als de diversiteit aan vormen.

Enkele populaire vormen van buitenreclame zijn:

  • ABRI’S – Posters in bushokjes. Reizigers staan hier gemiddeld 5 minuten te wachten, wat zorgt voor veel aandacht voor jouw boodschap.
  • BUSRECLAME – Je merk rijdt letterlijk mee door de stad. Effectief voor lokale zichtbaarheid.
  • DRIEHOEKSBORDEN – Opvallende borden op strategische plekken in stadscentra.
  • MOBIELE BILLBOARDS – Grote, verplaatsbare borden die je flexibel inzet bij events of drukke locaties.
  • MOBIELE ABRI – De kracht van een abri gecombineerd met mobiliteit: inzetbaar waar en wanneer jij wilt.
  • PLATTEGRONDRECLAME – Reclame op stadsplattegronden trekt veel aandacht van toeristen en passanten.
  • RECLAMEMASTEN – Gigantische uitingen langs snelwegen of bij bedrijventerreinen. Perfect voor hoge zichtbaarheid.
  • ROTONDE ADOPTEREN – Structurele zichtbaarheid op drukbezochte rotondes.
  • TROTTERS – Vrijstaande reclamepanelen, ideaal voor tijdelijke campagnes.
  • WALKING BILLBOARD – Mobiele promotiemedewerkers met opvallende borden. Perfect voor events en stadscentra.
  • ZEPPELINS – Spectaculaire luchtreclame voor maximale aandacht.
  • SPECTACULAIR – Wij zijn fan van de spectaculair of ook wel ‘abri special’ genoemd. Een spectaculair is een bushokje wat omgebouwd wordt tot een waar podium van de adverteerder. Het leuke ervan is dat je hier als adverteerder al je creativiteit op los kan laten!
  • ADVERTEREN BIJ TANKSTATIONS – Consumenten die tanken hebben de tijd om jouw boodschap te zien. Zeer doelgericht en effectief.

Welke vorm je ook kiest, buitenreclame valt op, blijft hangen en werkt ondersteunend aan andere marketingkanalen.

Wat kost buitenreclame?

De kosten van buitenreclame zijn afhankelijk van verschillende factoren. Er is geen standaardprijs, omdat elk reclameproject uniek is. De prijs wordt onder meer bepaald door:

De locatie – Drukke stadscentra of snelwegen zijn anders geprijsd dan kleinere dorpen of rustige locaties.

Het type drager – Een reclamemast, abri of mobiele billboard hebben ieder hun eigen prijsklasse.

De duur van de campagne – Een uiting voor één week kost minder dan een langdurige zichtbaarheid over meerdere maanden.

Het aantal reclame-uitingen – Hoe groter de campagne, hoe meer schaalvoordeel mogelijk is.

Bij SABMedia vinden we het belangrijk dat jouw budget optimaal wordt besteed. We kijken daarom altijd naar de beste inzet van buitenreclame, afgestemd op jouw doelstellingen, doelgroep en middelen. Op die manier komen voor elke opdrachtgever tot een effectieve mediastrategie. Dankzij ons inzicht in alle buitenreclame netwerken in Nederland kunnen we snel schakelen én scherp adviseren. Zo weet je zeker dat je campagne scherp is ingekocht en maximaal rendement oplevert.

Wil je weten wat voor jouw situatie een goede oplossing is? We denken graag met je mee en maken een voorstel op maat.

Billboard

Hoe effectief is buitenreclame?

Buitenreclame is één van de meest zichtbare en effectieve vormen van marketing. Waarom? Omdat mensen er niet omheen kunnen.

Hier zijn de belangrijkste redenen waarom buitenreclame werkt:

Constante zichtbaarheid – 24/7 zichtbaar op drukke locaties.

Onbewust effect – Ook wie niet actief kijkt, registreert je boodschap.

Herhaling – Dagelijks langs dezelfde uiting rijden of lopen verhoogt de herkenning.

Breed publiek – Van jong tot oud, van automobilist tot voetganger.

Complementair aan online – Versterkt campagnes die ook op sociale media of tv te zien zijn.

Een goed geplaatste reclame-uiting maakt impact. Denk aan een opvallende abri in de buurt van een winkel of een billboard langs de snelweg richting een evenement. Je boodschap blijft hangen en roept herkenning op. En dat vergroot de kans dat consumenten actie ondernemen.

SABMedia heeft meer dan 14 jaar ervaring in buitenreclame en hielp al honderden klanten aan succesvolle campagnes. Van landelijke merken tot lokale ondernemers: ze weten ons telkens weer te vinden. Waarom? Omdat onze campagnes resultaat opleveren.

Out of home advertising als onderdeel van jouw strategie!

Out of Home advertising , kortweg OOH is meer dan alleen een poster aan de muur. Het is een krachtige uiting waarmee je aanwezig bent in de leefomgeving van je doelgroep. En dat zonder storend te zijn.

Natuurlijk zijn zijn er slimme combinaties mogelijk, zoals:

  •   OOH + digitale campagnes: versterk je zichtbaarheid online én offline.
  •   OOH + eventmarketing: combineer billboards met aanwezigheid op beurzen of festivals.
  •   OOH + lokale targeting: focus op specifieke regio’s of gemeenten.

SABMedia helpt jou met het kiezen van de juiste mix. Door ons netwerk en onze ervaring kennen we de beste locaties en combinaties. Of je nu een tijdelijke actie promoot of langdurig je merk wilt bouwen: wij zorgen voor een effectieve OOH-campagne die bij je past.

Waarom kiezen voor SABMedia?

Bij SABMedia ben je verzekerd van een deskundig en betrokken partner. Onze kracht ligt in het meedenken en ontzorgen. We luisteren naar jouw wensen, analyseren de doelgroep en adviseren over de beste inzet van buitenreclame. Snel, eerlijk en met oog voor resultaat.

Wat kun je van ons verwachten?

  •   Persoonlijk advies op maat
  •   Inzicht in alle buitenreclamenetwerken van Nederland
  •   Een helder voorstel en scherpe prijzen
  •   Creatieve ideeën voor opvallende campagnes
  •   Meer dan 14 jaar ervaring in het vak

Of je nu een startende ondernemer bent of werkt voor een groot merk, bij SABMedia ben je aan het juiste adres voor effectieve buitenreclame.

Nieuwsgierig geworden?
Wil jij weten wat buitenreclame voor jouw merk of campagne kan betekenen? Neem dan vandaag nog contact met ons op. Wij maken graag een vrijblijvend voorstel dat past bij jouw doelstellingen én budget.

Buitenreclame werkt. En met SABMedia werkt het nóg beter.

NIeuwsgierig geworden? Neem contact op en laat ons een advies voor buitenreclame uitwerken.

Wij adviseren je graag verder

Gericht zoeken
Buitenreclame

A0-borden

Driehoeksborden, iedereen heeft ze vast al regelmatig langs de weg zien staan...

Kies voor de abri

ABRI

Geen enkel mediatype heeft zich zo vaak bewezen als de abri…

Opvallen met busreclame

Busreclame

Bij SABMedia geven wij je graag advies over de inzet van busreclame…

Nieuwsgierig welke buitenreclame voor jouw onderneming interessant is?