DOOH: Digital Out Of Home
Al enige tijd zijn verschillende partijen bezig om Out Of Home interactief/ digitaal te maken; DOOH. En met succes, de schermen worden steeds mooier en de locaties beter. De exploitanten zien de oneindige mogelijkheden van digitaal voor zich en als een niet te missen onderdeel van je omnichannel campagne. Ook media- en reclamebureaus adopteren de digitale schermen in hoog tempo. Niet langer een statische poster maar een interactieve scherm waarbij je doelgroep de hoofdrol speelt. Een helpdesk medewerker die door middel van livestream met de consumenten in gesprek gaat. Of via deze deur een kijkje nemen in een ander land.
Maar, ja er komt een maar aan. Waarom worden zoveel mooie digitale schermen ingezet om een analoge uiting te laten zien?! Als je de mogelijkheid hebt om je boodschap al bewegend de aandacht te laten trekken, waarom dan 6 seconden lang alleen een “poster” laten zien? Het lijkt wel alsof er geen onderscheid gemaakt wordt in de uiting. Jammer, wij vinden dat je bij elk medium moet stilstaan wat de mogelijkheden zijn en de verschillen. Alleen op die manier haal je het meeste rendement uit een medium.
Wil je met DOOH aan de slag maar weet je niet hoe je het effectief kunt inzetten? Neem contact met ons op dan vertellen wij je de mogelijkheden.